Zwrot towaru


Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący, będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny. Możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość kończy się po upływie 14 dni kalendarzowych od daty dostarczenia i odebrania zamówionego towaru przez Kupującego.

W sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa ta jest uważana za niezawartą, a wzajemne świadczenia stron podlegają zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Koszty zwrotu towaru do sklepu pokrywa Kupujący, mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedawcy w stanie nie zniszczonym. Może też ponieść dodatkowe koszty w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy w wyniku korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Przesyłki odsyłane do nas za pobraniem nie będą odbierane.

Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania zwracanego towaru.

Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

W przypadku decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży należy wysłać stosowne oświadczenie na adres e-mail: sklep@folda.pl, faksem lub listownie na adres podany poniżej przed upływem 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia i odbioru towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu. Sprzedający niezwłocznie przesyła konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez konsumenta adres e-mail.
Zwracany towar prosimy odesłać na adres:

FOLDA-plus Sp. z o.o.
ul. Jasielska 8c
60-476 Poznań

Brak wypełnionego w/w oświadczenia o zwrocie paczki, spowoduje opóźnienie lub uniemozliwi realizację zwrotu.